top of page

Heb je een klacht? 

Bij Studio Psych staat professionele en persoonlijke begeleiding centraal. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de geboden begeleiding of over de manier waarop iets is verlopen. In dat geval is het belangrijk dat je jouw zorgen of onvrede bespreekbaar maakt. 

​​

De eerste stap is om je klacht direct met mij te bespreken. In veel gevallen kan een open gesprek misverstanden verhelderen en tot een oplossing leiden. Mijn doel is om samen te kijken naar een passende oplossing, zodat jij je gehoord voelt en we op een constructieve manier verder kunnen.

Indien we er samen niet uitkomen of je ontevreden bent over de afhandeling van je klacht, kun je een klacht indienen bij het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP), waarbij ik ben aangesloten. Het NIP heeft een onafhankelijke klachten- en geschillencommissie die klachten beoordeelt op basis van de beroepsethische richtlijnen. Je kunt hier terecht als je van mening bent dat ik heb gehandeld in strijd met de professionele en ethische normen van het vak. Meer informatie over de klachtenprocedure van het NIP en hoe je een klacht kunt indienen, vind je op hun website: Klachten (van cliënten) - NIP

 

Ik hoop natuurlijk dat je tevreden bent met de begeleiding bij Studio Psych. Mocht er toch iets zijn aarzel dan niet om het bespreekbaar te maken. Jouw ervaring en gevoel van vertrouwen staan voorop.

bottom of page